Sådan ændrer du dine brugeroplysninger
Brugerprofil
Når du logger ind på hjemmesiden og klikker på dit navn, sendes du til din brugerprofil.
Redigér dine kontaktoplysninger
Du kan ændre e-mail-adresse og telefonnummer. Det er vigtigt, vi har din rigtige emailadresse og/eller mobilnummer, så du får besked om reserveringer og/eller påmindelser om aflevering.
Bibliotek
Her kan du vælge på hvilket bibliotek, du normalt vil afhente reserveret materiale. Hvis du en enkelt gang ønsker at hente bestilt materiale et andet sted, kan du ændre det, når du bestiller, eller bagefter i din lånerstatus.
Sæt reserveringer på pause
Du har mulighed for at sætte dine reserveringer i bero, hvis du i en periode er på ferie eller på anden måde ikke kan komme til biblioteket.
- Log ind på bibliotekets hjemmeside
- Klik på ”Min konto”
- Klik på ”Brugerprofil”
- Find ”Reserveringer på pause”
- Sæt en periode
- Klik på ”Gem”
Når du skriver en periode ind, hvor du ikke ønsker reserverede materialer, betyder det, at du i perioden træder ud af reservationskøen. Når du igen kan besøge biblioteket, træder du ind i køen på samme plads som før.
Skift pinkode
Du kan selv ændre din pinkode, når du er logget ind. Hvis du har glemt din pinkode, kan du som voksen logge ind med NemId og ændre pinkoden. Hvis du er barn, skal du henvende dig personligt på et af bibliotekerne. Vi kan ikke se din pinkode, men vi kan taste en ny til dig.
Nem-ID
Du kan logge ind med NemID i stedet for at bruge cpr-nr og pinkode.